lagares.org/mates

MATEMÀTIQUES 

 Jordi Lagares Roset









  • Euclides de Alejandría (Segle IV aC) - "Un jove que havia començat a estudiar geometria amb Euclides, després d'aprendre el primer dels postulats, va preguntar al mestre "Què és el que guanyo jo aprenent aquestes coses?". Així que Euclides va cridar a un esclau i li v a dir "Dona-li tres monedes, ja que te que fer guany de tot el que aprèn." -Stobaeus, Extractos-


  • "La persona lista es la que aprende de la experiència. La persona más lista es la que aprende de los que ya tienen experiencia." Ramón Llull

  • "Never underestimate the power of human stupidity." Robert A. Heinlein

  • "Todo aquel que crée que un crecimiento exponencial puede prolongarse hasta el infinito en un mundo con recursos limitados, solo puede ser un loco, o bién un economista." Kenneth Boulding

  • "Ni sóc sobredotat ni sobrecreatiu. Jo només tinc, molta, molta, molta, molta curiositat." Albert Einstein

  • "El sistema educativo que se empeñe en hacerlo todo fácil y agradable impedirá que se aprendan muchas cosas importantes." Alan C. Kay

  • "Computers could be used not just to deliver information and instruction, but also to empower children to experiment." Seymour Papert (In Memory)

  • "Con frecuencia digo que cuando se puede medir y expresar con números aquello sobre lo cual se está hablando, se sabe algo del tema; pero cuando no se puede medir, es decir, cuando no es posible expresarlo con números, el conocimiento es insuficiente" William Thomson Kelvin (1824-1907)

  • "No tot ens ho han de dir. Cal que alguna cosa l'hàgim de descobrir."

  • "Després d'estimar, aprendre és la millor paraula."

  • Què és la ciència? Una visió de rabiosa actualitat.

    The power of mathematics

    · Which student here will change the world? ·




  • Què és això?
    És una idea que tinc des de fa temps de tenir un lloc per ajudar a la gent que vol aprendre les matemàtiques de l'ESO. Pensat pels meus alumnes i qui sigui i especialment per la gent que vol aprendre-ho de forma lliure, per exemple gent que fa escolarització a casa que pot ser degut a malaltia, etc. No sé si mai s'acabarà, però de moment hi ha el que hi ha i crec que ja això pot ser útil. Està estructurat al revés del habitual ja que comença per on es vol arribar o millor dit per una visió personal de cap on crec que s'ha d'arribar (convido a lllegir l'article AFF en educación). També hi he posat una prova de competències bàsiques (2018) com a exemple del que el departament vol que la gent sàpiga fer. A diferència dels llibres tradicionals no hi ha infinitat d'exercicis, sinó que procura haver-n'hi un mínim per no cansar de matemàtiques. A la xarxa es poden trobar infinitat de llocs on trobar molts més exercicis. He començat amb materials que ja tenia fets, però la idea és anar-ho omplint sempre amb el criteri de no posar continguts repetits en els cursos. Desitjo que pugui ser útil. Escric això com una declaració d'intencions i no com a un relat definitiu. Qualsevol suggeriment, error, proposta, idea, exercici, problema,... serà ben rebut. jlagares@xtec.cat.

    "No sé hacer cosas perfectas, procuro hacer cosas útiles" (11/02/2010)

    obres





    Per més endavant:






    WEBS:




    • "Todo el mundo debería tener la oportunidad de ser útil a los demás y poder ganarse la vida con ello. Cualquier otro planteamiento es discutible" (11/02/2010)

    • "Si la inteligència tradicional ens va treure de l'edad de pedra, com no la cuidem, a lo millor no podrà evitar que hi tornem" (07/09/2010)

    • (07/09/2010) "La gent hauria de conèixer les dues lleis de la termodinàmica:
      1a-Allà on no n'hi ha, no en pot rajar.
      2a-No es pot matar tot el que és gras."


    • "No estoy de acuerdo con tus ideas, pero daría mi vida para que pudieras expresarlas” (Voltaire)






    Dedicat als meus fills.

    Comentaris

    Entrades populars d'aquest blog

    Funcions - Exercicis - 2n ESO

    Funcions - Exercicis - 1r ESO

    Funcions - Exercicis - 3r ESO